A hat új üzleti szabály

1 999 Ft

Az üzleti élet mai ökoszisztémájába lépve alapvető szemléletváltást és egy újfajta üzleti vízió térhódítását
tapasztaljuk. A vállalatok életét új törvényszerűségek vezérlik, értéküket például egyre inkább a hírnév, a bizalom és más megfoghatatlan tényezők határozzák meg, belátva, hogy a vállalati felelősség meghatározása
az üzleti szféra határain messze túlmutat.

Vállalati szinten vajon mi lehet a konkrét célunk most, amikor a „növekedés maximalizálásának” gazdasági
paradigmája már nem működik, és milyen szerep hárul a vezetőkre? Melyek a paradigmaváltás gyakorlati
szintű megvalósításának legfontosabb eszközei?

A változások megértéséhez az új, „láthatatlan” üzleti vezérelvek felismerése jelenti a kiindulópontot, ezek
hordozzák a valódi értékteremtés és a fenntartható jövő kulcsát. Judy Samuelson, az Aspen Institute alelnöke
kötetében a 6 legfontosabb szabályra hívja fel a figyelmet, amelyekkel a vállalatok felszabadulhatnak a gazdasági teljesítmény nyomása alól, és amelyekkel aktívabb szerepet játszhatnak a társadalmi előrehaladás szolgálatában.

Tartalomjegyzék

Előszó – 11

BEVEZETÉS ♦ Mi az ára annak, ha figyelmen kívül hagyjuk a valódi
értékteremtés új szabályait? – 15
ELSŐ FEJEZET ♦ A kockázatok újragondolása – 33
1. szabály: Az üzleti értéket a hírnév, a bizalom és más
immateriális tényezők határozzák meg
MÁSODIK FEJEZET ♦ Az üzleti célok kérdése – 61
2. szabály: A vállalatoknak a részvényesi érték növelésén túl
számos más célja is van
HARMADIK FEJEZET ♦ Újraértelmezett felelősség – 85
3. szabály: A vállalati felelősség újfajta meghatározása messze
túlmutat az üzleti szféra határain
NEGYEDIK FEJEZET ♦ A munkavállalók hangja – 103
4. szabály: A munkavállalók kockázatokat és versenyelőnyöket
tárnak fel
ÖTÖDIK FEJEZET ♦ Amikor a tőke már nem számít szűkös
erőforrásnak – 119
5. szabály: A kultúra az úr, és a tehetségek diktálnak
HATODIK FEJEZET ♦ Amikor maga a rendszer kerül veszélybe – 139
6. szabály: Közös értékteremtéssel érhető el győzelem
HETEDIK FEJEZET ♦ Az előttünk álló út: a valódi értéket feltáró
ösztönzők kialakítása – 163
NYOLCADIK FEJEZET ♦ Tanításra érdemes gondolatok – 183

Jegyzetek – 195
Név- és tárgymutató – 201
Köszönetnyilvánítás – 213
A szerzőről – 217

További információk

Tömeg 0,550 kg
Méretek 15,2 × 22,8 × 3 cm
Szerző

Judy Samuelson

Borító

puhatáblás, ragasztókötött

Eredeti angol cím

The Six New Rules of Business: Creating Real Value in a Changing World

Fordító

Dancsecsné Martonicz Szilvia

ISBN

978-963-573-048-3

Megjelenés ideje

2021-05-05

Oldalszám

218

Mások ezeket is vásárolták

Cím

Go to Top