fbpx

Az etikus vezető

3 499 Ft 1 999 Ft

Az etikus viselkedés szándékos választás, mely gyakorlati bölcsességet és tapasztalatot igényel – állítja Arisztotelész, akinek téziseire Morgen Witzel legújabb kötetében éppúgy épít, mint az Uber, a Facebook vagy a
Tata-csoport vállalati kultúrájának etikai értékelésére. A London Business School oktatója történész háttere és üzleti tanácsadói tapasztalata alapján könyvében olyan kérdésekre ad válaszokat, amelyekre a vállalatok és a vezetők etikus viselkedésének gyakorlati dilemmái a leggyakrabban visszavezetnek.

Mi a különbség a 21. században az etikailag helyes és helytelen, valamint a jó és a rossz között? Hogyan működhet a gyakorlatban a döntések cél és eszköz szerinti egységes értékelése? Milyen vezetési stílus és
vállalati folyamatok vezetnek az etikai alapelvek értékké alakításához, és hogyan vezet egy vállalat működési kultúrája jó hírnévhez, elégedett munkavállalókhoz és ügyfelekhez, továbbá mindent átható innováció és
hatékonyság-vezérelt szemlélethez?

Többek között ezen kérdések megválaszolásához Morgen Witzel elsőként esszenciális ismereteket és lényeglátó filozófiai alapokat teremt az olvasó számára, amelynek során az etikai megközelítést négy perspektívából
is szemlélteti. Az Immanuel Kant által is képviselt deontológiai, valamint a Konfuciusz által elsőként alkalmazott konzekvencialista szempontokat, továbbá a pragmatizmus és az arisztotelészi erényetika
lényegét a mai kor szemléletében, közérthető stílusban, ugyanakkor tudományos igényességgel ismerteti a szerző.

Ezt követően pedig új fogalmakat bevezetve, és nevén nevezve a gyakorlati életben létező, jól ismert, ugyanakkor nehezen kezelhető jelenségeket, Morgen Witzel számos, a világ legjelentősebb vállalatainak és
vezetőinek példáját ismerteti. Ideértve például a Facebook etikai sodródás helyzetének kialakulását, vagy éppen a Tata-csoport vállalati modellekben alkalmazható etikai értékláncának működését.

Cikkszám: 500 Kategóriák: ,

Tartalomjegyzék

Ábrák jegyzéke

1. Értékteremtés: miért az etikus vezetés a jövő útja?
Miért legyek etikus?
Tanulságok
A könyv felépítése
2. A szürke árnyalatai: az etika megértése
Mi az etika?
A Blackley hajógyár: Ön mit tenne?
Egyéni etika
Deontológia: különbség a helyes és helytelen között
Konzekvencializmus: különbség a jó és rossz között
Pragmatizmus: az erkölcsi ökológia
Erényetika: milyen ember akar Ön lenni?
Erkölcsi felelősség
Tehát akkor?
3. Cél és érték: mitől etikus egy vezető?
A kapcsolatok ereje
Cél és érték
Vissza a jövőbe
Rowntree-izmus
Az elvek emberei
Erkölcsi bátorság
4. Az etikus alapelvek értékké alakítás
Hogyan teremtődik az érték?
Hogyan működik a folyamat?
5. Az etikai értéklánc
Az etikai pozíció kialakítása
Értékek és standardok kommunikálása
Mások motiválása.
Az etikus teljesítmény monitorizálása
Maple Leaf Foods: a közérdek
Tata Finance: mondjuk ki szívből!..
A folytonosság biztosítása
Összegzés
6. Jólétünk forrása: a munkavállalók
Az emberek etikus vezetése
Erény és hitelesség
Carl Zeiss Jena
Oneida Közösség
Infosys
7. Érték és bizalom: az ügyfelek
Piacok és érték
Márkák és bizalom
Az ügyfelek és az etikai értéklánc
Tanishq
Thomas Cook
Nationwide
8. Erény és vagyon: a közösség
Ne tégy gonoszságot!
Befektetés az emberekbe és helyekbe
Az elkötelezettség bizonyítása
Shanghai Volkswagen
Fairmont Yangcheng Lake
Saltaire

9. Az érték, amit kapunk: a részvényesek
Hosszú távú gondolkodás
A részvényesi értéklánc
10. Az etikus döntések meghozatala
A Nash-keret
A Josephson Intézet kerete
A Markkula Center kerete
Az eszpresszó-keret
Döntéshozatal és kockázat
11. Ha nem most, mikor?
11. függelék: etikus dilemmák gyakorláshoz
A kiszivárogtatás.
Bob
Többségi szabály?
A nehéz választás
Csöbörből vödörbe
Éhezők viadala

Jegyzetek
Felhasznált irodalom
Név- és tárgymutató

További információk

Megjelenés ideje 2019. 10. 02.
Méret

15.2 x 22.8

Oldalszám

240

Eredeti angol cím

The Ethical Leader: Why Doing the Right Thing Can Be the Key to Competitive Advantage,

ISBN

978-615-5884-53-5

Fordító

Lévay Paula