Az üzleti modellek radikális átalakítása

1 999 Ft

Készleten

Hogyan szerezzünk versenyelőnyt egy forradalmian új világban?

A radikális változások, ha meglepően is hangzik, természetszerű átalakulások. A teljes metamorfózis képessége azonban nem csupán a szezonálisan változó élővilágbeli folyamatokban érhető tetten, a vállalati versenyképességnek is stratégiai pontját képezi.

A 21. századi világgazdasági viszonyrendszerben a verseny új rendezőelvek mentén alakul, a digitalizálás és a szolgáltatások felé történő elmozdulás megatrendjei váltak meghatározóvá. A versenyképesség vállalati fundamentumaiban többé már nem a jobb minőség vagy az alacsonyabb ár a döntő. Az előnyt a jó üzletszervezés és vezetés által fejlesztett szervezeti kapacitások, valamint azon kollektív képességek jelentik, melyek a fogyasztók számára időszerűen megjelenő termékek és szolgáltatások integrált kihelyezését teszik lehetővé.

A helytálláshoz a vállalatok működésének gyökeres átalakulására van szükség, a szerzők ezért a tudományos párbeszéd egy komoly hiányterületére koncentrálva az érett vállalkozások üzleti modelljeinek radikális megújulását célozzák elősegíteni. A három szerző, Dr. Carsten Linz, Prof. Dr. Günter Müller-Stewens, valamint Prof. Dr. Alexander Zimmermann, Európa egyik legmagasabban jegyzett felsőoktatási intézményének és üzleti iskolájának, a svájci a St. Gallen-i Egyetem vezető oktatói. Carsten Linz emellett Európa egyik legnagyobb kezdeti fázisban lévő vállalkozásokat támogató tőkealapjának beruházási bizottságában is teljesít szolgálatot, továbbá maga is aktív üzleti angyal, emellett pedig az SAP vállalat Digital Leadership központjának vezetője.

A gyakorlati ismereteket is hatékony formában rendszerező kötet kézikönyvként is forgatható. A kutatócsapat tudományos igénnyel kimunkált üzeneteit jól felépített formában, és gyakorlati példákon keresztül hozza közelebb az olvasókhoz. Olyan vállalatok izgalmas modellváltásainak történeteit is megismerhetjük általa, mint például a Daimler, a Netflix, a LEGIC vagy a Knorr-Bremse. A könyv azonban nem csupán iránytűként, de helyzetmeghatározó gondolatsorként is szolgál, mely összességében a vállalatok 21. századi gazdasági folyamatokban való pontos navigációját hivatott elősegíteni.

Készleten

Leírás

TARTALOMJEGYZÉK

A szerzőkről

Hozzájárulók

Előszó

 

ELSŐ RÉSZ Miért van szükség az üzleti modellek radikális átalakítására?

  1. A digitalizáció és a szervitizáció következményei

„Figitális”: őrlődés a digitális és fizikai irányvonal között

  1. A jelenlegi üzleti modellünk felmérése

Az üzleti modellek típusai

Lehetőségek a radikális átalakításra

  1. Apróbb módosítások helyett radikális irányváltás

Az üzleti modell fogalmának megjelenése

Dinamikus szemlélet kialakítása

 

MÁSODIK RÉSZ Hogyan hajtsuk végre az üzleti modellünk radikális átalakítását?

  1. Az inkluzív jelleg megváltoztatása

Váltás inkluzívabb üzleti modellre

Váltás koncentráltabb üzleti modellre

  1. A testreszabottság szintjének átalakítása

Váltás testreszabottabb üzleti modellre

Váltás szabványosabb üzleti modellre

  1. Több radikális váltás egymás után

Közvetlenség: diagonális kontra lépésenkénti váltás

 

HARMADIK RÉSZ Tanuljunk a sikeresen átalakított szervezetektől!

  1. Esettanulmányok olyan vállalatokról, amelyek radikálisan megváltoztatták inkluzivitásukat

Hogyan alakítja a Daimler a mobilitás jövőjét?

A car2go kezdeményezéstől a moovelig

LEGIC Identsystems Ltd: Személyi igazolványok értékesítésétől ID-hálózati hozzáférés biztosításáig

SAP: a szabványos szoftverek úttörőjéből vezető digitális vállalat lesz

Netflix: az üzleti modell átalakításának mestere

  1. Esettanulmányok olyan vállaltokról, amelyek radikálisan megváltoztatták a testreszabás mértékét

Xerox: alkalmazkodás a digitális korszakhoz

Infosys: a tudásalapú üzlet termékesítése – a projektalapú rendszerintegrátorból termékesített és platformalapú

szolgáltatások digitális beszállítója lesz

A FUNDES társadalmi üzleti modelljének átalakítása:

a vállalat ügyfélközpontú tanácsadó céggé válik, nehogy a változó környezet eltérítse küldetésétől

  1. Esettanulmányok olyan vállalatokról, amelyek több radikális váltást hajtottak végre egymás után

Knorr-Bremse vasúti járműrendszerek: a fékegységgyártástól komplett vasúti rendszerek szolgáltatásáig

Atlas Copco: a kompresszor értékesítéstől a szolgáltatásnyújtásig

Brose: az alkatrész beszállítástól teljes rendszerek biztosításáig

St. Galleni Egyetem: a termékként kezelt oktatástól integrált oktatási megoldásokig

 

NEGYEDIK RÉSZ Hogyan lépjünk tovább

  1. Hogyan győzzük le átalakításért felelős vezetőként a kihívásokat?

Az általános tendenciát követő átalakítás vagy saját, innovatív mód választása

Összpontosítsunk az eredményekre és a végrehajtásra!

  1. Hogyan használjuk az üzleti modell átalakításának kézikönyvét?

Első lépés: hol állunk jelenleg?

Második lépés: hová akarunk eljutni?

Harmadik lépés: az átalakítás útvonalának megtervezése

Negyedik lépés: a fellépések megtervezése

 

Jegyzetek

Tárgymutató

További információk

Tömeg 0.54 kg
Oldalszám

328

Borító

puhatáblás, ragasztókötött

ISBN

978-615-5884-02-3

Megjelenés ideje

2018. május 11.

Fordító

Berki Éva

Eredeti angol cím

Radical Business Model Transformation: Gaining the Competitive Edge in a Disruptive World

Szerző

Carsten Linz, Günter Müller-Stewens, Alexander Zimmermann

Méret

15,2 cm x 22,8 cm