fbpx

Így lehetsz coach

3 199 Ft

Az Így lehetsz coach mindazokhoz szól, akiknek a névjegykártyáján az szerepel, hogy „coach”, akik coachok szeretnének lenni és megértik a nemzetközi szintű szakmai minősítés fontosságát, továbbá minden olyan potenciális ügyfélhez, aki tudni szeretné, hogyan működik a coaching, mit fog kapni, és neki mit kell adnia ahhoz, hogy a személyes fejlődése eredményes és örömteli legyen.

A kötet brit szerzői, Jonathan Passmore és Tracy Sinclair jelen kötetükben a tapasztalataik alapján kialakított struktúrák, modellek, kompetenciák és készségfejlesztő eszközök széles skáláját ajánlják és tanítják. Mindezt rendkívül világos szerkezetben, rendszerszemléletben, az alapoktól egészen a mesteri szintű gyakorlati technikákig tárják az olvasók elé.

Az Így lehetsz coach magyar kiadásában társszerzőként Ábri Judit működött közre: a nemzetközi tartalmat a magyar olvasóközönség számára is elérhetővé és érthetővé tette, és egyben aktualizálta a Nemzetközi Coaching Szövetség legújabb, 2022-es iránymutatásai szerint. A Pallas Athéné Könyvkiadó célja, hogy ezzel a magyar kiadással járuljon hozzá a hazai coachképzés és professzionális coachmunka fejlesztéséhez.

Kategóriák: ,

Tartalomjegyzék

Tartalom
A könyv méltatása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
Köszönetnyilvánítás . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
A szerzőkről . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13
Előszó a magyar kiadáshoz . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
I. rész. A kontextus megteremtése . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
1. fejezet: Úton a coachcsá érés felé . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
2. fejezet: Mi a coaching? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
3. fejezet: Ki vagyok én? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
4. fejezet: Kik az ügyfeleim? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44
II. rész. A coach-alapkompetenciák fejlesztése . . . . . . . . . . . . . . . . 53
5. fejezet: Bevezetés az ICF-alapkompetenciák rendszerébe . . . . . . . . 55
6. fejezet: Alapok 1.
1. kompetencia: „Etikusan viselkedik” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 63
7. fejezet: Alapok 2.
2. kompetencia: „Coachingszemléletben működik” . . . . . . . . . . . . 79
8. fejezet: A kapcsolat közös alakítása az ügyféllel 1.
3. kompetencia: „Megállapodásokat köt, és megtartja őket” . . . . . . 88
9. fejezet: A kapcsolat közös alakítása az ügyféllel 2.
4. kompetencia: „Elősegíti és fenntartja a bizalmat
és a biztonságot” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
10. fejezet: A kapcsolat közös alakítása az ügyféllel 3.
5. kompetencia: „Tudatosan van jelen” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101
11. fejezet: Hatékony kommunikáció 1.
6. kompetencia: „Aktívan figyel/hallgat” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
6 Tartalom
12. fejezet: Hatékony kommunikáció 2.
7. kompetencia: „Előmozdítja a tudatosságot” . . . . . . . . . . . . . . . . 114
13. fejezet: A tanulás és fejlődés elősegítése
8. kompetencia: „Elősegíti/facilitálja az ügyfél fejlődését” . . . . . . . . 123
III. rész. Coachingszemléletek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
14. fejezet: Az univerzális eklektikus coachingszemlélet . . . . . . . . . . . . 133
15. fejezet: A behaviorista megközelítés és a GROW-modell . . . . . . . . . 142
16. fejezet: A humanisztikus megközelítés
és a Time to Think modell . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149
17. fejezet: A kognitív viselkedésterápián alapuló megközelítés
ABCDEF-modellje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
18. fejezet: A Gestalt-megközelítés és az „üres szék” módszer . . . . . . . . 166
19. fejezet: A megoldásközpontú megközelítés
és az OSKAR-modell . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173
20. fejezet: A rendszerszemlélet-alapú megközelítés
és az erőtérmodell . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
21. fejezet: A pszichodinamikai coaching
és az átvitel . . . . . . . . . . . . . . 190
22. fejezet: Integráció . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
IV. rész. A coachingpraxis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
23. fejezet: Etikus gyakorlat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213
24. fejezet: Szerződéskötés az ügyféllel . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 223
25. fejezet: Coachingjegyzetek készítése és kezelése . . . . . . . . . . . . . . . 230
26. fejezet: A jelenlét fenntartása a tudatossággal . . . . . . . . . . . . . . . . . 237
V. rész. A coachingpraxis fejlesztése . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 245
27. fejezet: Személyes fejlesztési tervek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247
28. fejezet: Folyamatos szakmai fejlődés . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 253
29. fejezet: Szupervízió . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260
30. fejezet: Önreflexió . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 271
31. fejezet: Mentorcoaching . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
32. fejezet: A coachtudás mérése – coachvizsga . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290
33. fejezet: A coachkészségek további fejlesztése . . . . . . . . . . . . . . . . . 296
VI. rész. Eszközök és technikák . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 309
34. fejezet: Coachingeszközök . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 310
1. technika: Mindfulnessmeditáció . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312
Tartalom 7
2. technika: STOKERS . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 313
3. technika: Egy tipikus nap . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 314
4. technika: A változtatásra ösztönző beszélgetés –
DARN CAT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 316
5. technika: Séta és beszélgetés – ökopszichológiai coaching . . . . 319
6. technika: Menny és pokol . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 320
7. technika: Reflexiók használata – egyszerű,
megerősített és elnémított . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 321
8. technika: VIP . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 325
9. technika: Post-it . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 327
10. technika: Lakatlan sziget . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 328
11. technika: Buta virág . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 328
12. technika: Büszke virág . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 330
13. technika: Személyi igazgatótanács . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 331
14. technika: Jelly Baby Trees . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 332
15. technika: Következménykerék . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 333
16. technika: Örökség . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
17. technika: Életkerék (Wheel of life) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 336
18. technika: Hatáskörök . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 337
19. technika: DOUSE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 338
20. technika: Három jó dolog . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 339
21. technika: Áldások – az együttérző elme fejlesztése . . . . . . . . . . 340
Irodalomjegyzék . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 342

További információk

Borító

puhatáblás, ragasztókötött

Eredeti angol cím

Becoming a Coach;The Essential ICF Guide

Fordító

Ábri Judit

ISBN

978-963-573-158-9

Megjelenés ideje 2022. 10. 10.
Méret

15,2 cm x 22,8 cm

Oldalszám

352

Szerző

Jonathan Passmore, Tracy Sinclair

Súly

0,576kg

Cím

Go to Top