Kreativitás igény szerint

1 999 Ft

Az üzleti tanácsadók a világon mindenhol az innováció előnyeit hirdetik, és ígéretet tesznek arra, hogy segítenek ezeket a vállalkozásoknak kihasználni. E tanácsadás divatos iparággá vált, számos tanfolyamot, workshopot és konferenciát hívva életre, melyekről mindegyikük azt állítja, hogy a siker titkait tartogatják. De vajon mit is ígér önmagában az innováció fogalma? Miben áll az üzleti innováció elmélete és gyakorlata azon vállalkozásoknál, melyeket a startup fázistól egészen a Fortune500-as listán való jegyzésig a szolgáltatásaik értékesítése oly sikeressé tett? Ami pedig a legfontosabb: mit jelent napjainkban az üzleti innováció a munka és a gazdaság számára?

Eitan Y. Wilf, a jeruzsálemi Hebrew University antropológia professzora ezen kérdésekre keresi a választ, miközben időről időre visszakanyarodik a folytonos innovációhoz kapcsolódó alapvető és mindent átfogó
elvárásainkhoz. A szerzô éleslátással e folytonos innováció iránti megszállottságra fókuszál, ahogyan az a kapitalista társadalom gyorsuláshoz kapcsolódó, hosszú ideje fennálló értékét képezi. Az Egyesült Államokban
az innovációs tanácsadókkal folytatott néprajzkutatási munkájára alapozva az eredmények számos meglepetései között azt is felfedi, hogy az innováció kultúrája valójában milyen rutinokban áll. A folyamatok
és stratégiák ugyanis képletszerűen ismétlődnek, a képzelet pedig ennek kapcsán új szakmai ethoszként funkcionál. E képzelőerő pedig nem feltétlen azért szükséges, hogy minden esetben teljesen új eredetű
gondolkodásmód jöjjön létre, hanem hogy előre látható jeleit adjuk a folyamatos változásnak. A kapitalista korszak ellentmondásainak mesteri áttekintésével a kötet napjaink munkakultúrájának antropológia tanulmányaként szolgál.

Tartalomjegyzék

Köszönetnyilvánítás…………………………………………………………………..9
BEVEZETÉS
A rutinszerűvé tett üzleti innováció széles körű elterjedtsége
és többértelműsége………………………………………………………………..11

ELSŐ FEJEZET
Robinson Crusoe Manhattanben:
Az előre tervezett balesetek jó alapot adnak az innovációhoz……..47
MÁSODIK FEJEZET
„Helyezzük a rendetlenséget struktúrába”:
Kulturális ellentmondások és diszkurzív megoldások…………………81
HARMADIK FEJEZET
„Meghallani a termék hangját”:
Az emberi kreativitás áthelyezése……………………………………………107
NEGYEDIK FEJEZET
A post-it jegyzetek gazdasága:
A posztfordista üzleti innováció megértése……………………………..137
ÖTÖDIK FEJEZET
Zűrzavar: Az üzleti innováció dolgainak kicsomagolása…………….165
HATODIK FEJEZET
„Az élet megtervezése”:
Az üzleti innováció mindenevő logikája………………………………….195

KÖVETKEZTETÉS
Az innováció intézményesített mítoszai…………………………………..233
Jegyzetek………………………………………………………………………………..247
Hivatkozások…………………………………………………………………………263
Név- és tárgymutató ……………………………………………………………….283

További információk

Tömeg 0,480 kg
Borító

puhatáblás, ragasztókötött

Eredeti angol cím

Creativity on Demand: The Dilemmas of Innovation in an Accelerated Age

Fordító

Diósyné Dávidházi Krisztina

ISBN

978-615-5884-68-9

Megjelenés ideje

2020-02-05

Méret

15,2 cm x 22,8 cm

Oldalszám

288

Szerző

Eitan Y. Wilf

Mások ezeket is vásárolták

Cím

Go to Top