Az üzleti modellek radikális átalakítása
1 999 Ft
Készleten
Hogyan szerezzünk versenyelőnyt egy forradalmian új világban?
A radikális változások, ha meglepően is hangzik, természetszerű átalakulások. A teljes metamorfózis képessége azonban nem csupán a szezonálisan változó élővilágbeli folyamatokban érhető tetten, a vállalati versenyképességnek is stratégiai pontját képezi.
A 21. századi világgazdasági viszonyrendszerben a verseny új rendezőelvek mentén alakul, a digitalizálás és a szolgáltatások felé történő elmozdulás megatrendjei váltak meghatározóvá. A versenyképesség vállalati fundamentumaiban többé már nem a jobb minőség vagy az alacsonyabb ár a döntő. Az előnyt a jó üzletszervezés és vezetés által fejlesztett szervezeti kapacitások, valamint azon kollektív képességek jelentik, melyek a fogyasztók számára időszerűen megjelenő termékek és szolgáltatások integrált kihelyezését teszik lehetővé.
A helytálláshoz a vállalatok működésének gyökeres átalakulására van szükség, a szerzők ezért a tudományos párbeszéd egy komoly hiányterületére koncentrálva az érett vállalkozások üzleti modelljeinek radikális megújulását célozzák elősegíteni. A három szerző, Dr. Carsten Linz, Prof. Dr. Günter Müller-Stewens, valamint Prof. Dr. Alexander Zimmermann, Európa egyik legmagasabban jegyzett felsőoktatási intézményének és üzleti iskolájának, a svájci a St. Gallen-i Egyetem vezető oktatói. Carsten Linz emellett Európa egyik legnagyobb kezdeti fázisban lévő vállalkozásokat támogató tőkealapjának beruházási bizottságában is teljesít szolgálatot, továbbá maga is aktív üzleti angyal, emellett pedig az SAP vállalat Digital Leadership központjának vezetője.
A gyakorlati ismereteket is hatékony formában rendszerező kötet kézikönyvként is forgatható. A kutatócsapat tudományos igénnyel kimunkált üzeneteit jól felépített formában, és gyakorlati példákon keresztül hozza közelebb az olvasókhoz. Olyan vállalatok izgalmas modellváltásainak történeteit is megismerhetjük általa, mint például a Daimler, a Netflix, a LEGIC vagy a Knorr-Bremse. A könyv azonban nem csupán iránytűként, de helyzetmeghatározó gondolatsorként is szolgál, mely összességében a vállalatok 21. századi gazdasági folyamatokban való pontos navigációját hivatott elősegíteni.
Készleten
Tartalomjegyzék
TARTALOMJEGYZÉK
A szerzőkről
Hozzájárulók
Előszó
ELSŐ RÉSZ Miért van szükség az üzleti modellek radikális átalakítására?
- A digitalizáció és a szervitizáció következményei
„Figitális”: őrlődés a digitális és fizikai irányvonal között
- A jelenlegi üzleti modellünk felmérése
Az üzleti modellek típusai
Lehetőségek a radikális átalakításra
- Apróbb módosítások helyett radikális irányváltás
Az üzleti modell fogalmának megjelenése
Dinamikus szemlélet kialakítása
MÁSODIK RÉSZ Hogyan hajtsuk végre az üzleti modellünk radikális átalakítását?
- Az inkluzív jelleg megváltoztatása
Váltás inkluzívabb üzleti modellre
Váltás koncentráltabb üzleti modellre
- A testreszabottság szintjének átalakítása
Váltás testreszabottabb üzleti modellre
Váltás szabványosabb üzleti modellre
- Több radikális váltás egymás után
Közvetlenség: diagonális kontra lépésenkénti váltás
HARMADIK RÉSZ Tanuljunk a sikeresen átalakított szervezetektől!
- Esettanulmányok olyan vállalatokról, amelyek radikálisan megváltoztatták inkluzivitásukat
Hogyan alakítja a Daimler a mobilitás jövőjét?
A car2go kezdeményezéstől a moovelig
LEGIC Identsystems Ltd: Személyi igazolványok értékesítésétől ID-hálózati hozzáférés biztosításáig
SAP: a szabványos szoftverek úttörőjéből vezető digitális vállalat lesz
Netflix: az üzleti modell átalakításának mestere
- Esettanulmányok olyan vállaltokról, amelyek radikálisan megváltoztatták a testreszabás mértékét
Xerox: alkalmazkodás a digitális korszakhoz
Infosys: a tudásalapú üzlet termékesítése – a projektalapú rendszerintegrátorból termékesített és platformalapú
szolgáltatások digitális beszállítója lesz
A FUNDES társadalmi üzleti modelljének átalakítása:
a vállalat ügyfélközpontú tanácsadó céggé válik, nehogy a változó környezet eltérítse küldetésétől
- Esettanulmányok olyan vállalatokról, amelyek több radikális váltást hajtottak végre egymás után
Knorr-Bremse vasúti járműrendszerek: a fékegységgyártástól komplett vasúti rendszerek szolgáltatásáig
Atlas Copco: a kompresszor értékesítéstől a szolgáltatásnyújtásig
Brose: az alkatrész beszállítástól teljes rendszerek biztosításáig
St. Galleni Egyetem: a termékként kezelt oktatástól integrált oktatási megoldásokig
NEGYEDIK RÉSZ Hogyan lépjünk tovább
- Hogyan győzzük le átalakításért felelős vezetőként a kihívásokat?
Az általános tendenciát követő átalakítás vagy saját, innovatív mód választása
Összpontosítsunk az eredményekre és a végrehajtásra!
- Hogyan használjuk az üzleti modell átalakításának kézikönyvét?
Első lépés: hol állunk jelenleg?
Második lépés: hová akarunk eljutni?
Harmadik lépés: az átalakítás útvonalának megtervezése
Negyedik lépés: a fellépések megtervezése
Jegyzetek
Tárgymutató
További információk
Tömeg | 0,54 kg |
---|---|
Méret | 15,2 cm x 22,8 cm |
Oldalszám | 328 |
Borító | puhatáblás, ragasztókötött |
Szerző | Carsten Linz, Günter Müller-Stewens, Alexander Zimmermann |
Eredeti angol cím | Radical Business Model Transformation: Gaining the Competitive Edge in a Disruptive World |
Fordító | Berki Éva |
Megjelenés ideje | 2018-05-11 |
ISBN | 978-615-5884-02-3 |