1. A társadalomnak vezetőre, példaképre van szüksége.

 

  1. Az emberek a karizmatikus vezetőkben hisznek.

 

  1. A mai egyre materiálisabb szemléletű társadalmakban az üzleti siker megelőlegezi és feltételezi az élet valamennyi területén a sikerességet.

 

  1. A siker egyúttal társadalmi irigységet, vagy akár ellenségeket is szül.

 

  1. Minél ismertebb valaki, annál több rosszakarója is van.

 

  1. Fontos az adakozás, jótékonykodás, a rászorulók támogatása, de az efféle segítséget transzparensen és önzetlenül, gazdasági érdek nélkül kell nyújtani.

 

  1. A nézet, hogy a vállalatokat egyedül a nyereségtermelés érdeke vezérli, ma már elfogadhatatlan. Felértékelődőben van a vállalatok társadalmi szerepvállalása.

 

  1. Egyes társadalmakban, pénzügyi kultúrákban a vállalatvezető személye, egybeforr az általa vezetett vállalattal, így a vezető – akár magánéletbeli – tettei jelentős hatással lehetnek az egész vállalatbirodalom megítélésére.

 

  1. A politikai háttér/múlt nem feltétlenül garanciája a jobb/sikeresebb kormányzásnak.

 

  1. Attól, hogy valaki főnök, még nem lesz vezető.