Valós idejű stratégia
Original price was: 3 499 Ft.1 999 FtCurrent price is: 1 999 Ft.
Hosszú távú tervezés és stratégiaalkotás az utóbbi évtizedek egyik legnehezebb szakaszában? Jóllehet teljesen más gondolkodás és eszközök által, de igenis lehetséges! – állítják korunk egyik legnevesebb tanácsadó vállalatának stratégiai szakértői: Andreas Schühly, Frank Becker és Florian Klein. Kulcsszavaik a szcenárióalapú és megoldásközpontú gondolkodás, valamint a menedzsment kulturális aspektusai. A szcenárióalapú gondolkodás és tervezés új megközelítéseivel a kötet a következő témákat helyezi előtérbe:
◆ emberi intuíció
◆ az elemzés és az eredmények visszacsatolásának folyamata
◆ hibrid döntési platformok
◆ a közösségi média érzékelése
◆ mesterséges intelligencia
A kötet (az érzékelés szelíd művészetét képviselve) az adat- és tényalapú megközelítést a mesterséges intelligencia analitikus erejével kombinálja, és ezen keresztül a vezetők számára dinamikus stratégiafejlesztést tesz lehetővé. Az új folyamatok által képzett, láncjellegű reakciók pedig gyors visszacsatolásokat adnak a stratégiai jelentőségű döntésekről, amelyek minden korábbinál nagyobb rugalmasságot eredményeznek mind a szervezeten kívüli, mind az azon belül zajló változások sikeres kezeléséhez.
Tartalomjegyzék
Ábrák és táblázatok jegyzéke……………………………………………………………….. 9
Kiinduló megfontolások …………………………………………………………………….. 11
1. Háromszoros hurrá a bizonytalanságnak…………………………………….. 15
A statikus stratégia csapdája ……………………………………………………………. 18
Úton a dinamikus stratégiai gondolkodásmód felé ……………………………. 20
A dinamikus stratégia dimenziói ……………………………………………………… 26
Egyértelműség: gondolkodjunk hosszú távon! ………………………………. 27
Érvényesség: fogadjuk el a bizonytalanságot, és kezeljük
a komplexitást! ………………………………………………………………………….. 31
Relevancia: tűzzünk ki célt a végrehajtás során! …………………………….. 34
2. A hagyományos szcenáriótervezés érvényessége ………………………… 37
Mik is azok a szcenáriók? ………………………………………………………………… 37
Miben különböznek a szcenáriók az előrejelzésektől
vagy a prognózisoktól? ……………………………………………………………….. 47
A szcenáriótervezés rövid története ……………………………………………… 53
A szcenáriótervezés alkalmazása ………………………………………………………. 65
Útmutató a szcenáriók megtervezéséhez…………………………………………… 72
A hosszú távú gondolkodás ………………………………………………………… 72
A külső szemszögből induló gondolkodás…………………………………….. 73
Hihetőség …………………………………………………………………………………. 75
Holisztikus gondolkodásmód………………………………………………………. 76
Építsük be a bizonytalanságot!…………………………………………………….. 76
Távolról és közelről is vizsgáljuk meg a kérdést! ……………………………. 77
A gépi objektivitás és az emberi ösztön ötvözése……………………………. 78
A szcenáriók száma…………………………………………………………………….. 78
A szcenárióépítő csapat ………………………………………………………………. 80
3. A hagyományos szcenáriótervezési folyamat ………………………………. 83
Fókuszkérdés ……………………………………………………………………………….. 85
A mozgó erők……………………………………………………………………………… 89
Kritikus bizonytalanságok ………………………………………………………………. 94
Szcenárió-keretrendszer………………………………………………………………… 102
Szcenáriónarratívák………………………………………………………………………. 103
Következmények és opciók……………………………………………………………. 114
A szcenáriók monitoringja csúcstechnológiával ………………………………. 118
4. Hogyan változik meg a szcenáriótervezés folyamata? ………………… 123
A crowdsourcing és az MI által generált éleslátás …………………………….. 123
A szcenáriótervezés folyamatának demokratizálása ………………………….. 126
A szcenáriótervezés folyamatának felgyorsítása ……………………………….. 126
A történetmesélés új módjai …………………………………………………………. 127
5. Szupererőt a stratégáknak! ……………………………………………………….. 131
A stratégiai siker (és bukás) titka……………………………………………………. 135
A stratégák meglévő erősségei……………………………………………………….. 137
Az igazi ellenségeink…………………………………………………………………….. 147
Az első számú ellenség: komplexitás ………………………………………….. 147
A második számú ellenség: alkalmazkodás ………………………………….. 157
Az ellenségekkel szembeni védekezésre tett kísérletek …………………….. 164
Végső szupererőnk a legerősebb ellenségeink ellen…………………………. 169
A fikciótól a tudományon át a stratégiáig ………………………………………… 171
6. Valós idejű szcenáriómodellezés ……………………………………………….. 177
Hogyan tudja az MI kiegészíteni a kutatási szakaszt? ………………………… 178
Fókuszkérdés…………………………………………………………………………… 178
A mozgatóerők ………………………………………………………………………… 178
Hogyan tudja az MI kiegészíteni a modellezési szakaszt?…………………… 181
Kritikus bizonytalanságok …………………………………………………………. 181
Szcenárió-keretrendszer …………………………………………………………… 183
Szcenáriónarratívák ………………………………………………………………….. 183
Hogyan tudja az MI kiegészíteni a monitorozási szakaszt? ………………… 184
Szcenáriómonitoring ………………………………………………………………… 184
Szcenárióegészség ……………………………………………………………………. 186
7. Záró perspektívák …………………………………………………………………….. 191
1. perspektíva: Történetmesélés egy adatvezérelt világban ……………….. 193
A bizonytalanság adottság, de hogyan tudjuk uralni? ……………………. 194
A stratégia a konkrét tényekről szól – valóban?…………………………….. 195
Stratégia az etikán túl ……………………………………………………………….. 198
A kétkedés fenntartása………………………………………………………………. 199
A narratívák továbbra is érvényesek a stratégiában ………………………. 199
2. perspektíva: A kollektív értelemadás jövője …………………………………. 200
A kollektív gondolkodás kikényszerített fejlesztése ………………………. 201
A tét nem is lehetne nagyobb ……………………………………………………. 203
3. perspektíva: A döntéshozatali utópia ………………………………………….. 204
A történetmesélés története ………………………………………………………. 204
Az érdekes kihívásokra nincsenek egyszerű válaszok ……………………. 207
Javaslat egy új döntéshozatali kultúrára ……………………………………… 211
Jegyzetek ………………………………………………………………………………………… 215
Felhasznált irodalom ……………………………………………………………………… 233
Név- és tárgymutató ………………………………………………………………………… 245
További információk
Tömeg | 0,425 kg |
---|---|
Eredeti angol cím | Real Time Strategy: When Strategic Foresight Meets Artificial Intelligence |
Fordító | Nemes Alexandra , Várnai Tímea |
ISBN | 978-615-5884-89-4 |
Megjelenés ideje | 2020-07-08 |
Méret | 15,2 cm x 22,8 cm |
Oldalszám | 248 |
Szerzők | Andreas Schühly, Frank Becker, Florian Klein |