Szervezzük újra!

Original price was: 3 499 Ft.Current price is: 1 999 Ft.

Constantinos C. Markides a világ egyik legjelentősebb stratégiai és innovációs szakértője, a London Business School professzora jelen kötetében a vállalkozások 21. században való boldogulásához ad új szempontokat. A szerző a bizonytalanságot és a gyors átalakulásokat alapértelmezett környezetként kezeli, és ebben a kontextusban ajánl válaszokat például arra, hogyan lehet intézményesíteni a gazdálkodó szervezetek legmélyebb szintjein is azokat a napi rutinokat, amelyek lehetővé teszik a változások korai felismerését és az azokra való reagálást.

A szerző ebben a kötetében ugyanakkor nem kész receptet nyújt a sikerhez, sokkal inkább azt mutatja meg, hogy miképp lehet összeállítani azokat a hozzávalókat, amelyek növelni fogják a siker esélyét egy olyan helyzetben, amelyet „új normalitásnak” fogadunk el. „A vállalkozóknak megvan az a helyzeti előnyük, hogy ösztönösen tudják, hogy ami a vezetés területén az »új normalitás«, az tulajdonképpen egyfajta »állandósult forradalom«. Markides professzor azzal, hogy feltárja ezt a titkot, kiegyenlíti a terepet. Szorgalmasan feltérképezi az újfajta játék szabályait, és meggyőzően mutatja be azokat az eszközöket, amelyekre egy vezetőnek szüksége van a győzelemhez ebben a környezetben. A könyv kötelező olvasmány minden felsővezető számára, aki a pályáján haladni akar és az általa vezetett szervezet helyét meg akarja tartani az innováció
gyorsuló világában.” – Ali Parsa, a Babylon Health alapítója és vezérigazgatója

Tartalomjegyzék

1. fejezet A diszrupció hullámain 9
Mitől rendkívüli ez a kihívás? 11
Miről szól ez a könyv? 15

2. fejezet Az attitűd kulcsfontosságú:
Hogyan teremtsük meg a megfelelő gondolkodásmódot ehhez az utazáshoz? 21
Az általunk használt nyelvezet fontossága 22
Miért fontos, hogy a diszrupciót fenyegetésnek és egyben lehetőségnek is tekintsük? 29
Hogyan győzzük meg az alkalmazottainkat arról, hogy a diszrupció egyfajta lehetőség? 31

3. fejezet Keltsük fel a folyamatos változtatás iránti késztetés érzését! Hogyan csináljuk helyesen? 37
Mi a sürgős késztetés felkeltésének a helyes módja? 39
Hogyan nyerjük el az emberek érzelmi elköteleződését? 41
Mitől lesz hatékony a meggyőzés? 47

4. fejezet Készüljünk fel mindennemű diszrupcióra!
Hogyan alakítsunk ki agilis viselkedésformákat? 51
Mi vitte rá Gausst az innovációra? 52
Milyen viselkedésformák vezetnek agilitáshoz? 55
Hogyan vezethetünk rá mindenkit ezekre a viselkedésformákra? 61
A mögöttes szervezeti környezetnek kulcsszerepe van 63
Miben áll a szervezeti környezet? 66

5. fejezet Hozzunk létre támogató szervezeti környezetet decentralizált módon! 71
Apró változás, nagy hatás 72
A pillangóhatás 75
Decentralizált változás apró tettek útján 77
Egyes apró tettek nagyobb hatással járnak, mint mások 82

6. fejezet Hogyan biztosítsunk önállóságot az embereknek az ellenőrzés megtartása mellett? 87
Első paraméter: Egyértelmű stratégiai döntések 89
Második paraméter: Szilárd értékrend és motiváló cél 98
További iránymutató paraméterek az alkalmazottak számára 102
Mi történik akkor, ha az emberek visszaélnek az önállóságukkal? 103

7. fejezet Aknázzuk ki a diszrupciót!
Az innovatív válaszstratégia fontossága 109
A sikeres válasz alkotóelemei 110
A legfőbb különbség: Támadj, ne csak védekezz! 121

8. fejezet Hogyan alakítsunk ki innovatív válaszstratégiát? 125
Gondolkodjunk úgy, mint egy vállalkozó! 126
Elméleti keretrendszer a válasz kialakításához 128
Az innováció elengedhetetlen 141
A változatosság elve 144
Kell-e a stratégiánkhoz egy új üzleti egység? 145
Fog-e működni az új stratégiánk? 149

9. fejezet Teszteljük a válaszunkat!
Hogyan kísérletezzünk okosan? 153
1. példa: easyCinema 154
2. példa: Rent the Runway 159
Okos kísérletezés 161
Nehéz rávenni az embereket a kísérletezésre 163

10. fejezet Valósítsuk meg az új stratégiánkat!
Hogyan történjen az átmenet? 169
Diszruptív-e az átalakulás a fő üzletágunkra nézve? 172
A konfliktusok kezelésének a módja 176
Egyéb kihívások az átalakulás során 182

11. fejezet Nézzük meg az összképet! 187
A KBC Bank tapasztalata 190
Mi a KBC tanulsága számunkra? 196
A sikeres átalakítás összetevői 198

Név- és tárgymutató 201

További információk

Tömeg 0,550 kg
Méretek 15,2 × 22,8 × 3,2 cm
Szerző

Constantinos C. Markides

Borító

puhatáblás, ragasztókötött

Eredeti angol cím

Organizing for the New Normal: Prepare Your Company for the Journey of Continuous Disruption

Fordító

Dr. Borbély-Bartis Katalin

ISBN

978-963-573-074-2

Megjelenés ideje

2021-07-28

Oldalszám

204

Súly

0,550kg

Mások ezeket is vásárolták