A presztízs ára

1 999 Ft

Készleten

Hivalkodó fogyasztás a nemzetközi kapcsolatokban

 

Vajon mennyit ér a presztízs, ha a nemzeti státusz a tét? Hogyan befolyásolja a státuszjavak fogyasztása a nemzetállamok megítélését és pontosan mely státuszszimbólumok mozgatják leginkább a nemzetközi kapcsolatrendszereket?
Lilach Gilady, a Torontói Egyetem Politikatudományi Tanszékének vezető professzora kötetében a geopolitikai kérdések és történelmi lépések közgazdaságtani vetületét elemzi, a válság után megerősödő viselkedési közgazdaságtan megközelítésében. Állami berendezkedésektől és a hatalomgyakorlási formáktól függően a nemzetközi kapcsolatok irányításában jelenleg az erő különböző típusai dominálnak. Míg a történelmi idők során elsősorban a katonai erőre és gazdasági teljesítményre alapozott, úgynevezett kemény vagy hard power típusú hatalomgyakorlás volt jellemzőbb, napjainkban egy állam megítélését és pozitív benyomását egyre inkább a puha hatalomgyakorlás vagy soft power eszközei határozzák meg. A presztízst az információmegosztás képessége, az oktatás, az innováció, a kulturális kapcsolatok, továbbá a diplomáciai lépések megfontolt mintázatai és a fejlődő világot támogató akciók hordozzák.

Készleten

Tartalomjegyzék

TARTALOMJEGYZÉK

 

ELSŐ FEJEZET
A hivalkodó fogyasztás a nemzetközi kapcsolatokban magyarázata

MÁSODIK FEJEZET
Státuszszimbólumok és luxuscikkek a nemzetközi kapcsolatokban

HARMADIK FEJEZET
A repülőgép-hordozók klubja

NEGYEDIK FEJEZET
Jótékonysági verseny

ÖTÖDIK FEJEZET
A Nagy Tudomány és a Vénusz-átvonulások

HATODIK FEJEZET
Következtetések

Jegyzetek
Hivatkozások
Név- és tárgymutató

További információk

Tömeg 0,47 kg
Méret

15,2 cm x 22,8 cm

Oldalszám

280

Borító

puhatáblás, ragasztókötött

Szerző

Lilach Gilady

Eredeti angol cím

The Price of Prestige: Conspicuous Consumption in International Relations

Fordító

Dr. Varga Emília

Megjelenés ideje

2019-02-20

ISBN

978-615-5884-22-1

Mások ezeket is vásárolták