A presztízs ára
1 999 Ft
Készleten
Hivalkodó fogyasztás a nemzetközi kapcsolatokban
Vajon mennyit ér a presztízs, ha a nemzeti státusz a tét? Hogyan befolyásolja a státuszjavak fogyasztása a nemzetállamok megítélését és pontosan mely státuszszimbólumok mozgatják leginkább a nemzetközi kapcsolatrendszereket?
Lilach Gilady, a Torontói Egyetem Politikatudományi Tanszékének vezető professzora kötetében a geopolitikai kérdések és történelmi lépések közgazdaságtani vetületét elemzi, a válság után megerősödő viselkedési közgazdaságtan megközelítésében. Állami berendezkedésektől és a hatalomgyakorlási formáktól függően a nemzetközi kapcsolatok irányításában jelenleg az erő különböző típusai dominálnak. Míg a történelmi idők során elsősorban a katonai erőre és gazdasági teljesítményre alapozott, úgynevezett kemény vagy hard power típusú hatalomgyakorlás volt jellemzőbb, napjainkban egy állam megítélését és pozitív benyomását egyre inkább a puha hatalomgyakorlás vagy soft power eszközei határozzák meg. A presztízst az információmegosztás képessége, az oktatás, az innováció, a kulturális kapcsolatok, továbbá a diplomáciai lépések megfontolt mintázatai és a fejlődő világot támogató akciók hordozzák.
Készleten
Tartalomjegyzék
TARTALOMJEGYZÉK
ELSŐ FEJEZET
A hivalkodó fogyasztás a nemzetközi kapcsolatokban magyarázata
MÁSODIK FEJEZET
Státuszszimbólumok és luxuscikkek a nemzetközi kapcsolatokban
HARMADIK FEJEZET
A repülőgép-hordozók klubja
NEGYEDIK FEJEZET
Jótékonysági verseny
ÖTÖDIK FEJEZET
A Nagy Tudomány és a Vénusz-átvonulások
HATODIK FEJEZET
Következtetések
Jegyzetek
Hivatkozások
Név- és tárgymutató
További információk
Tömeg | 0,47 kg |
---|---|
Méret | 15,2 cm x 22,8 cm |
Oldalszám | 280 |
Borító | puhatáblás, ragasztókötött |
Szerző | Lilach Gilady |
Eredeti angol cím | The Price of Prestige: Conspicuous Consumption in International Relations |
Fordító | Dr. Varga Emília |
Megjelenés ideje | 2019-02-20 |
ISBN | 978-615-5884-22-1 |