1. Az ipari forradalmat követően a vállalatok arra törekedtek, hogy a vevőközpontúság jegyében megértsék a vásárlók viselkedését, mert ezt tartották a sikeres üzleti működés alapjának.
  2. A vállalatok nagy gondot fordítanak az ajánlat megtervezésére és a piaci pozicionálásra, azonban kevesebb figyelem jut a bevételek megtervezésére.
  3. Az alkalmazott bevételi modellek nem kellően hatékonyak, mert a tulajdon átruházásán alapulnak, azonban az üzleti sikerhez és a hatékony kereskedelemhez a vállalatnak kezelnie kell a hozzáféréshez, a fogyasztáshoz és a teljesítményhez kötődő, a csere során veszteséget létrehozó problémákat.
  4. A technológiai fejlődésnek köszönhetően a vállalatok és a fogyasztók közötti tranzakciók átláthatóbbá váltak és először válik lehetővé a fogyasztás és a termékek teljesítményének mérése és megértése valós időben, egyéni szinten és széleskörben. Az új adatok azonban új kötelezettségeket is létrehoznak a vállalatok számára, mert sok mindenre kiterjednek és személyesek.
  5. Ma már gyakorlatilag majdnem minden termék szolgáltatássá alakítható, ahol a fizikai termék tulajdonának átruházása helyett a vállalat a termékhez történő rendszeres hozzáférést kínál. Ez azonban csak egy átmenet az olyan bevételi modellek felé, amelyek jobban tükrözik azt az értéket, amelyet a vállalatok nyújtani tudnak.
  6. Egyes modellek könnyebben elérhetővé teszik a terméket vagy szolgáltatást, fogyasztás alapú díjazást alkalmaznak, vagy az elért eredményhez kötik a vásárlást. A hozzáféréshez, fogyasztáshoz és teljesítményhez kapcsolódó veszteségek minimalizálásával ezek a modellek több vásárló számára lehetnek vonzóak és társadalmi szempontból is előnyös a hatékonyabbá váló kereskedelem.
  7. A kereskedelem egyre inkább az egyéni igények felé mozdul el, ahogy a vállalatok minél személyesebbé és egyedibbé próbálják tenni a vásárlói élményt.
  8. A végső eredmény az érték, ennek megbízható mérése azonban kihívást jelent.
  9. A vásárlók aktív részvételének biztosítása egy kritikus pont. A partnerséget elősegíti, ha a vásárlók arányosan részesülnek az együttműködés előnyeiből.
  10. Az átállás a jelenlegi modellről nem megy gyorsan és nem is minden esetben kivitelezhető, azonban így is érdemes megkezdeni a folyamatot a lehetőségek feltérképezése érdekében.