1. Az etikus vezető egyben értékteremtő vezető, míg az a vezető, aki nem hoz létre erős erkölcsi kódexet és nem tud változtatni, értékpusztító.
  2. Etikus vezetőként el kell kerülnünk az etikai sodródást.
  3. Az etikus vezetők feladata annak biztosítása, hogy maguk és szervezeteik etikus módon viselkedjenek.
  4. Ha méltányosan és tisztességesen bánunk másokkal, akkor ugyanezt fogják tenni velünk.
  5. Az etika a márka középpontjában kell, hogy álljon, és csak ebben az esetben szerezhetjük meg a kívánt hírnevet, és csak így tudunk értéket létrehozni.
  6. Egy vállalkozás számára a jó hírnév egyik legfontosabb következménye, hogy a munkavállalók által leginkább keresett munkáltatóvá válik.
  7. Az elkötelezett és elégedett munkavállalók innovátorok. Új munkamódszereket, új termékeket és szolgáltatásokat hoznak létre a munkahelyen, költséges K+F létesítmények nélkül.
  8. A bizalom elengedhetetlen a kapcsolatok építésében és az ügyfélkapcsolat a hosszú távú nyereségesség kulcsa.
  9. Nem elég egyszer etikusnak lenni, minden nap így kell tennünk.
  10. Az etikus vezető egyik feladata annak biztosítása, hogy a munkavállalók megkapják, amit a munkájuktól kívánnak.