- Holisztikus üzleti stratégiai megközelítés szükséges, mert csak a részproblémák megoldása újabb problémákat generál.
- Az üzleti vállalkozás célja olyan pozitív eredmény elérése, mely tevékenység során az egész közösség jóléte növekszik.
- A tudatossághoz olyan gyakorlatok vezetnek, melyek az ego, mint a szociális szükségletek negatív kivetülése által felállított korlátokat képes áttörni.
- A vezetőknek az állandó változásra reagálni képes szervezetet szükséges létrehozni, amelynek azonban a belső struktúrája stabil. A mátrix és a hierarchikus szervezeti formát a közösség tudja erre alkalmassá tenni.
- A kvantumvezetést megvalósító vállalkozások köztük az IKEA, az Unilever és a Tata holisztikus szemléletben teremtik meg a kapcsolódást a vezetők, a munkavállalók és a természeti környezet között, és ez a pénzügyi eredményeikben is egyértelműen kimutatható.
- A kvantumvezetőt meghatározza az ön-tudatos és holisztikus vezetési mód, üzleti cél, amely a virágzás teljes skálájára irányul, és a szervezési elvek egy halmaza, amely a teljességre épül.
- A kapcsolat gyakorlatok, mint a természetben való elmerülés, a művészet, a zene, a tornagyakorlatok és a naplóírás, segítik elkerülni csökkenő jólét és az elkülönültség negatív spirálját, és növelik azt a nyitottságot, mellyel túlléphetünk a félelem és az egyedüllét érzéseit adó mindennapi belefeledkezéseinken.
- A kapcsolat gyakorlatok a személy egészét érintik, és ennek keretében a nyugalmi hálózatot működtetik (default mode network – DMN), amely az érzelmi én-tudatban, a szociálisan fókuszált tevékenységekben és az etikus döntéshozatalban központi szerepet játszik.
- A kvantumvezetés kísérletező jellegű, amihez azonban tudatos jelenlét szükséges, mely utat nyit a teljesség élményére való ráébredés előtt.
- Az üzleti szférának holisztikus létjogosultsága van. Ehhez képessé kell válnia arra, hogy gazdasági, fizikai, kapcsolati, érzelmi és lelki vagyont tudjon generálni, miközben az emberiség testi-lelki és szellemi jólétének növekedését szolgálja.