- A pénz egy olyan technológia, amely az innováción keresztül folyamatosan együtt fejlődik azzal a társadalommal, melyet szolgál, és mindeközben a meghatározó jellemzőit megőrzi. A pénz elsősorban és legfőképpen egy „társadalmi technológia”.
- A nagyon hasonló típusú gazdaságszerkezettel és kultúrával rendelkező országok az egyenlőtlenségek szempontjából meglehetősen eltérő mintázatokat mutathatnak. Például 1980 és 2007 között a felső 1 százalék részesedése megközelítőleg 135 százalékkal emelkedett az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban, de Kanadában csak 76 százalékkal és Új-Zélandon mindössze 39 százalékkal.
- A technológiai fejlődés az elmúlt néhány évtizedben úgy irányította a társadalmi tendenciákat, hogy mindegyike új szintet jelentett az egyén megerősödésében és a központ gyengülésében (a vállalati számítógépektől a személyi számítógépekig; a helyitől a hálózati számításokig; asztaliról-laptopra végül onnan mobilra váltás; a védett szoftverektől a nyílt forráskódú szoftverekig; a személyes tranzakcióktól a virtuális tranzakciókig; a szoftverek megvásárlásától és telepítésétől, valamint a saját helyi tárhely karbantartásától a felhő alapú szolgáltatások kölcsönzéséig.)
- A technológiai fejlődés másik átfogó jelensége a társadalom szempontjából, hogy a fizikairól és a helyiről a virtuálisra és az elosztottra váltunk.
- A blockchain, magyarul blokklánc egy olyan technológiai innováció, amely lehetővé teszi a digitális pénz működését központi hatóságok nélkül.
- Hosszú távon a blockchain, nem pedig a bitcoin lehet a nagyobb találmány, mert a kriptovaluták fenntartásán kívül más potenciális felhasználási lehetőségei is léteznek.
- A jövőbeli decentralizált gazdaság működésének három legfontosabb tényezője a likviditás; a vevők és az eladók egymásra találási képessége alacsony költségek mellett (felfedezés); valamint a bizalom, hogy a felek közötti tranzakciók garantáltan be fognak következni.
- A fejlődő országokban a fintech vállalkozások sokkal gyorsabban tudják elérni a szükséges méretet, mivel kielégítik a nagyrészt banknélküli lakosság szükségleteit.
- A pénzügyi szolgáltató vállalatokat 300-szor gyakrabban érik kibertámadások, mint más iparágak vállalatait.
- Minél jobban függ a társadalmunk az elektromos és elektronikus infrastruktúrától, annál érzékenyebbek vagyunk a természeti csapásokkal és a kibertámadásokkal szemben, ami újragondolásra készteti a készpénzmentes társadalom vízióját.