Az UBER végpontok közötti, diszruptív közlekedési szolgáltatásával komoly versenytársat jelent a személyszállításban érdekelt megannyi vállalkozás számára, e folyamatban pedig nem csupán a taxi társaságok, de a járműgyártók is megszólítást kaptak. Megfelelve a társadalom általános, megosztáson alapuló gazdaság felé történő elmozdulásának Dieter Zetsche, a Daimler vezérigazgatója 2012-ben kijelentette: „Már nem csupán autógyártóként, hanem mobilitási megoldások szolgáltatójaként is tekintünk magunkra.” E szélesebb vállalati alapok megteremtésében számos digitális kihívásnak kellett megfelelni, és alapvető változásokra kellett felkészülni, ideértve elsősorban a fogyasztók tulajdonláshoz kapcsolódó viszonyának változását és a gépjárműhasználathoz kapcsolódó pénzügyi megoldások instrumentumait (hitel, lízing).
A vállalat strukturális átalakulásához a Daimler a 2000-es évek elején elmozdult termékalapú üzleti modelljétől, platformalapú modellre váltott, melynek kezdőlépése a „car2go” nevű járműmegosztási szolgáltatásához kapcsolódott. A vezérigazgató nyilatkozata alapján „A car2go egy olyan intelligens és kreatív megoldás, amely egyszerű, rugalmas és jó ár-érték arányú mobilitási megközelítést kínál környezetbarát járművekkel.” Az első car2go-járművek 2008. október 24-én, a Daimler egyik elsődleges kutatási helyszínén, Ulm városában váltak elérhetővé. A szolgáltatás alapjainak sorában akkor egy ötven autóból álló flottát tettek elérhetővé mindig hozzáférhető járműparkként. A rendszer innovatív jellegét ekkor még az hordozta, hogy a felhasználók spontán módon, minden korábbinál egyszerűbben, egy egyszeri regisztráció után, és kedvezőbb áron, bérelhettek autókat. A díjazás a használattal töltött percek alapján történt, az utazás végeztével pedig az autók városhatáron belül bármelyik közparkolóban otthagyhatók. A Daimler megosztási platformja azóta világszerte több mint 30 nagyvárosban került bevezetésre, elsősorban Európában és Észak-Amerikában. 2015-ben pedig a rendszer már Kínában is megkezdte működését.
Időközben a vállalat felismerte, hogy a fogyasztói igények az integrált közlekedési szolgáltatások felé mozdultak, ezért közlekedési platformját kiterjesztette a végpontok közötti utazási szolgáltatások legoptimálisabb megtervezése felé, függetlenül attól, hogy a felhasználó rendelkezik-e jogosítvánnyal vagy sem. A Daimler AG ennek mentén 2012-ben elindította „moovel” mobilitási platformját, mely a különböző városok számára testreszabott megoldásokat kínál, ezzel pedig a tervezésben minden közlekedési lehetőséget a felhasználók rendelkezésére bocsájt. A tömegközlekedésen kívül a rendszer tartalmazza a taxi, a limuzin, az autó- és kerékpárbérlési lehetőségeket, a távolsági közlekedéshez használható telekocsi szolgáltatásokat, továbbá az autóbusz, a vonat és a repülő járatokat egyaránt. A moovel platform bevezetésével a Daimler véglegesen átlépett a platformalapú üzleti modellek világába, szemben a Mercedes-Benz termékalapú üzleti modelljével, melynek alapja, hogy a jelenkor folyamatai egyértelműen a mobilitásról való gondolkodás változásához, az autó szerepének radikális újraértelmezéséhez vezetnek.
(Carsten Linz- Günter Müller-Stewens- Alexander Zimmermann: Az üzleti modellek radikális átalakítása – Hogyan szerezzünk versenyelőnyt egy forradalmian új világban?, Pallas Athéné Könyvkiadó, 2018)