Könyvcsütörtök

  • Vezetés az élen állva

    „Nem a vadkacsa hangja, hanem a röpte vezeti a madárrajt, hogy repüljön és kövesse.” (Kínai közmondás)

  • A dobogó szív

    Álljunk meg egy pillanatra, és figyeljünk! A ritmus, amit hallunk, nem a gazdasági óra ketyegése, hanem a gazdasági szívé. A metaforáknak ereje van. Nem számít, mennyire kifinomultnak hisszük a gondolkodásunkat, a gondolataink alapjait az egyszerű vizuális vagy kézzelfogható képek alkotják. A ketyegő gazdasági óra mechanikus fogaskerekeinek elképzelése – amelyet az önérdek hajt, szüntelen mozgásra képes, […]

  • Mi van akkor, ha a gazdaság nem egy gépezet?

    Az elképzelés, hogy a gazdaság egy önérdek által működtetett gépezet, metaforikusként természetesen elfogadható, és még mindig úgy tartják, hogy a legjobb alapja lehet a gyakorlati gazdasági szakpolitikák megalkotásának. Vagy viszonylag pontos módja lehet a gazdasági és a morális ügyek ábrázolásának. Tehát szükséges feltennünk a kérdést, hogy miért lenne jó elvetni a mechanikus metaforát? Az a […]

  • Mit jelent az agilis vezetés?

    A jó vezetők munkája megváltozott. Digitális világban élünk, és át kell alakítanunk vezetési megközelítésünket, hogy hatékonyak lehessünk, és olyan szervezeteket hozhassunk létre, amelyek sikeresen tudnak működni ebben a digitális környezetben. Ehhez hozzátartozik, hogy agilisabban kötjük össze az embereinket, hogy jobban teljesítsenek, és felborítjuk a gondolkodásmódjukat, hogy a verseny élére kerülhessünk és alkalmazkodhassunk a gyorsan változó […]

  • A modell: a katonai forradalom hadseregei Európában

    Mielőtt rátérnénk a más kontinenseken végrehajtott európai katonai akciók elemzésére, hasznos szemügyre venni, hogy a klasszikus katonai forradalom tézis alapján milyennek kellene lennie egy hadseregnek. A harmincéves háborúban, az 1631-es első breitenfeldi ütközetben a Gusztáv Adolf vezette protestáns svédek és szász szövetségeseik legyőzték a Szent Római Birodalom hadseregét. Noha Parker hangsúlyozza, hogy az ostromok fontosabbak, […]

  • A valós stratégiai kérdések azonosítása és a vezetői kontroll fejlesztése – Stratégiai problémák

      Két stratégiai kérdést (problémákat és lehetőségeket) definiálunk a vállalat átfogó teljesítménycélja és megvalósult teljesítménye közötti jelentős és strukturális különbségek tekintetében. A cég általános célkitűzése általában a nyereség, de a vállalatok az emberekre és a bolygóra vonatkozó célkitűzésekre is törekedhetnek. A stratégiai probléma olyan negatív fejlemény vagy esemény, amely lényegében és strukturálisan megakadályozza, hogy céged […]