Az üzleti modellek radikális átalakítása című könyvünket 2018 májusában mutattuk be. A könyv angol nyelven jelent meg 2017-ben a Kogan Page kiadó gondozásában, a szerzők – Carsten Linz, Günter Müller-Stewens és Alexander Zimmermann – üdvözölték könyvük magyar nyelvű kiadását és az alábbi üzenetet küldték a magyar olvasóknak:

 

Kedves Olvasók!

Napjainkban Magyarország vállalkozói tevékenységek gazdag változatosságával rendelkezik több különböző iparágban, úgymint a gyógyszerészetben, az információs technológiában, a gépiparban vagy az elektronikában. Létezik számos jól ismert vállalat, ugyanakkor a specializált tevékenységgel rendelkező kis- és középvállalatok sokasága is megfigyelhető.

A könyvünkben vázolt globális megatrendekkel a magyar vállalkozások is szembesülnek. A Világgazdasági Fórum a digitalizációra, mint negyedik ipari forradalomra hivatkozik. E gyors ütemű technológiai előrehaladás nem csupán a digitális és fizikai világ közötti határvonalakban okoz elmosódásokat, az iparágak között is lebontja a hagyományos elválasztásokat. Új kompetenciákat fejlesztve és elengedve számos idejét múlt szervezeti képességet, a digitális transzformáció összességében a vállalat jövőorientált felkészítéséről és teljes átformálásáról szól.

Számos előnyt hordoz, ha a digitális transzformációról szóló párbeszédeket az üzleti modellek szintjéről indítjuk. Stratégiai jelleggel és átfogó módon lehet a beszélgetéseket így lefolytatni, viszonylag gyorsan közös nyelvet találva a menedzsment testületben, és ezzel ténylegesen egy radikális transzformációt indítva el, hiszen a következmények ezáltal szükségszerűen átfogóbbak lesznek. Könyvünk tanácsot ad, hogyan vidd véghez e változásokat és reméljük elvezet téged egy sikeres jövőbe.

 

Carsten Linz
Günter Müller-Stewens
Alexander Zimmermann

 

 

 

Dear readers

Today Hungary is a country with a rich diversity of entrepreneurial activity in many different industries like pharmaceuticals, information technology, machinery, or electrical goods. There are several very well-known companies and at the same time a large number of specialized small and medium enterprises exist.

Also Hungarian companies are faced with the global megatrends, which we are describing in our book. The World Economic Forum refers to digitalization as the fourth industrial revolution. These rapid technological developments do not only blur the lines between the physical and digital world, but also break down the traditional barriers between industries. The digital transformation is all about getting the company as a whole into shape for the future, jettisoning outdated organizational skills, and developing new competencies.

Starting the discussion about the digital transformation at business-model level has many advantages. You can discuss strategically and holistically, find a common language in the management body relatively fast, and really launch into a radical transformation, because the implications are necessarily more sweeping. Our book gives you advice how this can be done, and we hope it can guide you in a successful future.

 

Carsten Linz
Günter Müller-Stewens
Alexander Zimmermann