A jó vezetők munkája megváltozott. Digitális világban élünk, és át kell alakítanunk vezetési megközelítésünket, hogy hatékonyak lehessünk, és olyan szervezeteket hozhassunk létre, amelyek sikeresen tudnak működni ebben a digitális környezetben. Ehhez hozzátartozik, hogy agilisabban kötjük össze az embereinket, hogy jobban teljesítsenek, és felborítjuk a gondolkodásmódjukat, hogy a verseny élére kerülhessünk és alkalmazkodhassunk a gyorsan változó körülményekhez. Agilis vezetőnek lenni azt jelenti, hogy lehetőséget teremtünk, ugyanakkor bomlasztunk – ez az agilis vezetés paradoxonja.
Vezetés a digitális világban
Az agilis vezetők összekapcsolt vezetők. Tudják, hogyan teremtsenek kapcsolatot a csapatukkal, az ügyfeleikkel, a kollégáikkal és tágabb körben az érdekelt felekkel. Azt is tudják, hogyan kezeljék azokat a társadalmi trendeket, amelyek új valóságot teremtenek körülöttünk: a digitálisan gyorsuló, politikailag instabil valóságot, amely új lehetőségeket teremt, és felveti az elévülés veszélyét a termékek és egész szektorok esetén. Ebben az új valóságban az agilis vezetők olyan döntéseket hoznak, amelyek napi szinten meghatározzák üzleti sikerüket, illetve céljaik elérését.
A technológia, és hogy mit kezdünk vele, átalakítja az emberi viselkedést, illetve a szektorokon és földrajzi területeken átnyúló kommunikációnkat. Az internet-hozzáférés robbanásszerű növekedése és a gépi tanulás felveti a kérdést: ki vagy mi irányít? Olyan érzés, mintha összemenne a tér-idő, és ezzel párhuzamosan a vezetőknek egyre kevesebb ideje lenne, hogy gondolkozzanak és választ adjanak a körülöttük végbemenő változásokra. Hatalmas eredmény, hogy a mobil technológiának, az internetnek, az innovatív alkalmazásoknak és az intelligens rendszereknek köszönhetően milyen gyorsan tudunk dolgozni. Ebben a kontextusban olyan új munkamódszereket kell létrehoznunk, amelyek kívül a változó világot, belül pedig a szervezetünket tükrözik, és lehetővé teszik, hogy gyorsan és pontosan válaszoljunk a váratlan lehetőségekre vagy fenyegetésekre.
Ebben a digitális világban, amelyben az ügyfélélménnyel kapcsolatos elvárások (és azon belső operatív modell minősége, amely segítségével ezeket teljesítik) egyre gyorsabban növekednek, meg kell tanulnunk létrehozni egy olyan környezetet a szervezetünk számára, amely felhasználja a bizonytalanságot, és olyan munkamódszerek segítségével fejlődik, amelyekről öt évvel ezelőtt még nem is hallottunk. Egyesek számára ez a versenyerőkre reagáló kisebb változtatást jelent, míg másoknak átfogó átalakítást kell végezniük. Például egy szoftverekkel foglalkozó vállalat belevág a hardverbe. Egy telekommunikációs vállalat digitálissá válik. Egy kiskereskedő szolgáltató lesz. Egy autógyártó technológiai óriássá válik. Mindannyian tudunk a körülöttünk történő „Uber pillanatokról”, amelyek során a versenytársak megváltoztatják a szabályokat és a piaci struktúrát – az Uber az egész világon felborította a taxipiacot egy olyan alkalmazás segítségével, amely megváltoztatta a városon belül utazási szokásainkat.
A szövegrészlet Simon Hayward: Az agilis vezető című könyvéből származik.
A könyv megvásárolható a webshopunkban valamint a Bölcs Várban található könyvesboltunkban!